منو
بستن

دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت
دوشنبه 23 مهر 1397

همه چیز در مورد نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت

چگونه شبکه اجتماعی موردنظرتان را انتخاب می کنید؟ همان طور که می دانید هزاران شبکه اجتماعی مختلف وجود دارد. آیا شما عضو توییتر هستید؟ فیس بوک چطور؟ گوگل پلاس؟ لینکدین؟ پینترست؟ تامبلر؟ اینستاگرام؟ واین؟ توانایی عضویت و مدیریت هم زمان چند شبکه اجتماعی را دارید؟

اینستاگرام یکی از قوی ترین شبکه هاست. اگر علاقه ای به آمار و ارقام دارید این چند خط را بخوانید: اینستگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه حجم زیادی محتوای تصویری تولید می کنند و مانند آن در هیچ شبکه اجتماعی وجود ندارد. اینستگرام یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر  در لیست محبوب ترین اپلیکیشن های تلفن های همراه هوشمند است و هم چنان نیز در حال پیشرفت و بهبود جایگاهش در این لیست می باشد.

 

به مرور، شرکت ها مجبور شدند علاوه بر فیس بوک و توییتر، عرصه ی دیگری برای تبلیغات خود داشته باشند. تصمیم گیری برای انتخاب سومین محل بین گوگل پلاس، لینکدین، پینترست یا اینستاگرام است. آن دسته از افرادی که از اینستاگرام برای زندگی روزمره شان استفاده می کنند، راحت تر تصمیم می گیرند که از آن برای مقاصد تجاریشان نیز استفاده کنند.

و سوالی که مطرح می شود: چگونه از اینستگرام برای تجارت بهتر سود ببریم؟

چگونه شروع کنید

شما می توایند اپلیکیشن اینستاگرام را برای سیستم عامل های اندروید و iOS دانلود کنید یا صرفاً از وب سایت اینستاگرام برای دنبال کردن کاربرها و مشاهده عکس هایشان استفاده کنید. اما برای ادیت کردن عکس های خود و همچنین آپلود کردن آن ها، فقط و فقط باید از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید و این قابلیت در وب سایت موجود نیست.

برای «افتتاح» یک حساب کاربری در اینستگرام، راه های خلاقانه ی مختلفی وجود دارد. برای مثال فروشگاه البسه ی Kooples یک شمارش معکوس روزانه را برای افتتاح اینستاگرام خود انتخاب کرد.


سایز دقیق عکس ها برای حساب اینستاگرام

عکس ها در اینستاگرام باید به صورت مربع دربیایند. هم چنین عکس حساب کاربری شما ۱۱۰  در ۱۱۰ پیکسل است.

سایز استاندارد برای عکس هایی که منتشر می کنید ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل باید باشد

شما می توانید تا سایز ۲۰۴۸ پیکسل، هر عکسی منتشر کنید. عکس شما با اندازه های مختلف، در جاهای متفاوتی از وب سایت به نمایش درخواهد آمد. برای مثال یک طرح به شکل کاشی از هفت عکس محبوب اخیر شما، بالای پروفایلتان قرار می گیرد. بزرگ ترین عکس در این موزائیک، ۴۰۹ در ۴۰۹ پیکسل است. در صورتی به تازگی به اینستاگرام آمده اید، به محض این که هفت عکس اولتان را منتشر کنید، طرح موزائیکی بالای پروفایلتان به نمایش خواهد آمد.

 

چه ابزارهای تحلیل کننده ای برای اینستگرام وجود دارد؟

مثل توییتر و فیس بوک، ابزارهایی برای اینستاگرام هم وجود دارند که به شما کمک می کنند از این اپلیکیشن بهره ی بیش تری ببرید. دو ابزار برتر در این باره از این قرارند:

Iconosquare – یک راه حل فوق العاده و البته مجانی! ایکونو اسکوئر به شما اجازه می دهد وارد اینستگرام شوید و هم چنین اطلاعات بسیاری در مورد حساب کاربری شما، ارتباطاتتان، جداول ارتقا، نرخ مشارکت، زمان مناسب برای ارسال عکس و خیلی چیزهای دیگر را در اختیارتان قرار می دهد.

 

TOTEMS Analytics – به طور ویژه برای برندهای مختلف طراحی شده است. با پرداخت ۱۴۹ دلار در ماه، می توانید از یک نوارابزار تحلیلی برای اینستاگرام، نظارت گر هشتگ ها و… استفاده کنید.

 

اگر مانند برندهای بزرگ دنیا، به دنبال موفقیتی بزرگ برای حساب اینستگرام خود هستید می توانید از آماری که آن ها استفاده می کنند، بهره ببرید. سیبل هریس، پاییز گذشته گزارش جامعی درمورد ۵۰۰ شرکت موفق در اینستگرام ارائه داد. وی به این نکته دست یافت که برندهای بزرگ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر دنبال کننده، ۳۷ لایک و کامنت دریافت می کنند. به همین ترتیب:

– اگر شما ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشید، ۳۷ لایک و کامنت خواهید داشت.

– اگر شما ۵۰۰ دنبال کننده داشته باشید، انتظار ۱۹ لایک و کامنت داشته باشید.

– اگر شما ۵۰۰۰ دنبال کننده داشته باشید، ۱۸۵ لایک و کامنت خواهید داشت.

بهترین زمان برای ارسال عکس

اپلیکیشن های مختلفی، بهترین زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی مختلف را بررسی کرده اند. این زمان طلایی برای اینستاگرام ساعت ۵ تا ۶ عصر آخر هفته ها و ساعت  ۸ شب در روز اول هفته است. به اضافه این که ساعت ۶ هرروز نیز زمان مناسبی است. در تصویر اینفوگرافیک زیر، اینستاگرام در وسط قرار دارد:

 

طبیعت موبایل-محور اینستگرام، زمان بندی های آن را نسبت به توییتر و فیس بوک متفاوت می کند که در آن ها، وب سایت در طول روز از طریق یک کامپیوتر قابل مشاهده است (اینستاگرام نیز از طریق وب سایت قابل مشاهده است، اما انتخاب اول کاربران برای سر زدن به عکس های اینستاگرام از طریق تلفن همراهشان ست). همین دسترسی راحت تر به اینستاگرام از طریق تلفن همراه، باعث می شود بهترین ساعت مراجعه در منحنی زمان بندیش، قوس کم تری داشته باشد. چون در اکثر ساعات شبانه روز کاربران قادر هستند دست به جیب یا کیف خود ببرند و از طریق تلفنشان به اینستگرام سر بزنند.

از دید دیگر، شما بهتر است زمانی را برای ارسال عکس هایتان انتخاب کنید که مردم کم تر فعال هستند. وقتی که دارند ساندویچشان را می خورند و بیکارند و شروع به چرخیدن در اینستگرام می کنند. شما باید آدم ها را وقتی زمان آزاد دارند گیر بیاورید.

نظریه دیگر در مورد زمان ارسال عکس، با در نظر گرفتن «تاثیر نیمه شبانه» است. در واقع شما زمانی پست هایتان را ارسال می کنید که هیچ فرد دیگری در حال ارسال نیست و کم ترین تداخل در کار شما وجود دارد. اگر قصد دارین از این زمان بندی های طلایی استفاده کنید، برای شروع از ساعت های خاصی که ابزارهای آماری ذکر کرده اند استفاده کنید و سپس به ساعت دلخواه خود نزدیک تر شوید.

هشتگ ها در اینستاگرام چگونه کار می کنند؟

شاید بهترین و تنها راه برای اینکه عکس هایتان را در معرض نمایش بگذارید این است که از هشتگ استفاده کنید. هشتگ ها به شما کمک می کند که عکستان توسط افراد بیشتری دیده شود. یعنی افرادی که شمارا فالو نمی کنند و فقط از راه جست و جو به عکس شما دسترسی پیدا می کنند. همچنین روش بسیار مناسبی برای طبقه بندی عکس هاست مخصوصا اگر از اینستاگرم برای تجارت و خرید و فروش کالا استفاده می کنید.

در واقع این دو گزینه ی جست و جو و طبقه بندی شرایط مناسبی برای استفاده از هشتگ ها به وجود می آورند. می توانید از هشتگ های مربوط و معروف برای تگ کردن استفاده کنید یا از هشتگ برند ها استفاده کنید.

هشتگ های مربوط و معروف آن هایی هستند که با کلمات کلیدی عکس شما مطابقت دارند یا در میان اجتماع معروف و شناخته شده هستند. یک راه سریع برای اینکه بفهمید چه هشتگی برای عکس شما مناسب است این است که با تگ هایی که در ذهنتان دارید سرچ کوچکی انجام دهید. در این صورت متوجه می شوید محبوبیت هشتگ چقدر است و عکس شما در رقابت با بقیه ی عکس ها کجا قرار می گیرد.

دربین تگ های محبوب ، اینستاگرم تعدادی تگ متداول دارد که مرتبا توسط کاربران استفاده می شود. برای تگ بیشتر Webstagram یک لیست از صد تگ برتر که اخیرا استفاده شده اند در بر می گیرد. مثل :

  • #throwbackthursday یا #tbt
  • #ootd یا لباس امروز من
  • #selfie
  • #FromWhereIStand

فردی به نام Dan Zarrella تحقیقی انجام داد تا به این نتیجه برسد که هشتگ ها تا چه اندازه روی تعداد لایک شدن عکس ها تاثیر دارند. تجزیه و تحلیل او هزار عکس را در بر گرفت. وی متوجه شد موثرترین هشتگ  «طبیعت» بوده است.

 

هشتگ برندها، می تواند کمکی برای شرکت ها از جانب کاربران باشد. به این صورت که یک شرکت کمپینی تشکیل می دهد و طرف داران خود را تشویق به ارسال عکس می کند. از طرف داران خواسته می شود روی عکس هایشان «تگ» مورد نظر شرکت را استفاده کنند. گروه بازاریابی شرکت، با دنبال کردن این هشتگ ها، عکس های کاربران را پیدا می کنند و به این ترتیب این عکس هایی که کاربران ارسال کرده اند، خود باعث پیشرفت آن شرکت می شوند.

Lululemon از این ویژگی برای تبلیغ هشتگ خود، #thesweatlife استفاده کرد. عکس های ارسالی ِ منتخب روی وب سایت او نمایش داده شد.

 

استفاده از چه تعداد هشتگ برای هر عکس کافی است؟

آیا می دانستید اینستاگرام برای استفاده از هشتگ هایی که روی عکس به کار می برید، محدودیت قائل است؟ یعنی قادرید تا سقف ۳۰ هشتگ استفاده کنید.

بعضی معتقدند قانون طلایی هشتگ، استفاده از ۵ هشتگ برای هر عکس است. این محدودیت منطقی است؛ چرا که ۵ هشتگ این امکان را به شما می دهد که به اجزای مهم عکس اشاره کنید و توصیف تر و تمیز و قابل فهم و مناسبی ارائه کنید. از دید یک دنبال کننده، ۵ هشتگ یا کم تر مناسب است.

اما برای اخذ لایک بیش تر، چه تعداد هشتگ بهتر است؟

مکس، بیش از ۱۲۰.۰۰۰ عکس کاربران در اینستاگرام را تجزیه و تحلیل نمود تا به رابطه ی موجود بین هشتگ و تعداد لایک دست یابد. او به نتایج جالبی رسید: هر چه هشتگ بیش تری به کار ببرید، لایک بیش تری نصیب شما خواهد شد.

 

آمار مکس نشان می دهد که استفاده ی حداکثری از هشتگ، تعداد لایک را افزایش می دهد. با این حال، استفاده از هشتگ تاثیر مطلوبی بر دنبال کننده های شما ندارد. در نهایت انتخاب بین عکس پر لایک و راضی نگه داشتن دنبال کننده ها، کاری دشوار است.

عکس های منتشر شده در اینستاگرام، در توییتر و فیس بوک چگونه نمایش داده می شوند؟

اینستاگرام به شما اجازه می دهد وقتی قصد دارید عکس خود را ارسال کنید، آن را به طور خودکار به حساب توییتر و فیس بوک خود نیز بفرستید. این عکس ها، در هر شبکه اجتماعی به گونه ای متفاوت دیده می شوند.

در فیس بوک، عکس های شما به همان صورت که در اینستاگرام دیده می شود، قابل مشاهده است. و همه ی توضیحات، لینک ها و هشتگ های شما به همان صورتی که شما نوشته اید ظاهر خواهند شد.

اما در توییتر، داستان کمی متفاوت است. عکس ها به صورت مستقیم قابل مشاهده نیستند و پست های اینستاگرامی شما به صورت لینک نمایش داده می شوند. توضیحات شما پای عکس، به طور خلاصه نشان داده می شوند و درکنار آن لینکی برای دسترسی به عکس اصلی در اینستگرام قرار دارد.

چگونه از طریق کامپیوتر، عکس ارسال کنیم؟

شما به دلایل بسیار ممکن است عکس مورد نظرتان را در کامپیوترتان داشته باشید و بخواهید به اینستاگرام ارسال کنید. بعضی برندها تمایل دارند عکس هایشان با دوربین هایی با کیفیت بالا گرفته شود. برخی ترجیح می دهند با نرم افزارهای گرافیکی عکسی بسازند. شما هم چنین می توانید عکستان را به کمک نرم افزارها بهبود ببخشید.

خوشبختانه بارگذاری بسیار ساده است.

کاربران اندروید، می توانند موبایل را به کامپیوتر وصل کرده و عکس ها را انتقال دهند.

کاربران iOS، می توانند به iCloud متصل شوند و عکس ها را از دسکتاپ به Cloud بارگذاری کنند و سپس به اینستگرام انتقال دهند.

یک حساب کاربری اینستگرام که عکس های بارگذاری شده ی بی نظیری دارد، GoPro است. شرکت، عکس هایی که توسط دوربین GoPro گرفته شده را انتخاب می کند و در اینستگرام به نمایش می گذارد.

 

چگونه مسابقات اینستاگرامی ترتیب دهیم

مسابقه ها راهی مناسب برای جذب دنبال کننده های هرچه بیش تر است. در صورتی که همه ی مسائل را در نظر داشته باشید. وبلاگ تجزیه و تحلیل TOTEMS دستورالعمل ساده ای برای ترتیب دادن مسابقه اینستگرامی موفق ارائه کرده است:

– هدف گذاری کنید.

– ضوابط مشخصی تعیین کنید.

– از یک هشتگ خاص برای مسابقه استفاده کنید.

– روش مناسبی برای انتخاب برنده ها در نظر داشته باشید.

– برای شرکت کننده ها قوانینی تعیین کنید.

– برای تبلیغ و پیش برد مسابقه، فعال باشید.

– از مسابقه حمایت کنید.

– با شرکت کننده ها همراه باشید.

بهترین ابزارهای کمکی اینستاگرام کدام اند؟

علاوه بر فیلترها و ابزارهای در دسترس موجود در خود اینستگرام، تعدادی اپلیکیشن دیگر نیز وجود دارند که به شما اجازه می دهند عکس های خود را ویرایش کنید و به اینستگرام بفرستید. نمونه ای بهترین ها:

  • Instaframe: برای کادر بندی عکس ها
  • Squareready: عکس های مثلثی را بدون بریدن، به مربع تبدیل می کند
  • Picfx: با بیش از صد
  • ……..
  • .فیلتر و افکت
  • Camera+: اپلیکیشن عکاسی و ویرایش عکس

چه فرقی بین فیلم ها در اینستگرام و واین وجود دارد؟

این دو سرویس برای انتشار ویدیو، یکی پس از دیگری در سال ۲۰۱۳ در دسترس عموم قرار گرفتند و Vine پیش از اینستگرام به عرصه پا گذاشت. از آن زمان تا به حال رقابت سختی بین این دو سرویس وجود داشته است. بزرگ ترین شباهت این دو، مختصر بودن و محدودیت زمانی ویدیوی ارسالی است. ویدیوهای اینستگرام، باید ۱۵ ثانیه ای باشند. Vine محدودیت ۶ ثانیه ای را برای ویدیوهایش در نظر گرفته است.

هردو اپلیکیشن، این امکان را به شما می دهند که صحنه هایی از فیلم را جدا کنید و در کنار هم قرار دهید تا یک فیلم کامل بدست آید.در هردو اپلیکیشن شرایط صداگذاری وجود دارد. اما تفاوت هایی هم دارند که به شرح زیر است:

– فیلم های اینستگرامی قابلیت فیلتر گذاری دارند درست مثل عکس های اینستگرامی.

– فیلم های اینستگرامی در فیسبوک به خوبی قابل مشاهده هستند اما فیلم های Vine در توییتر بهتر دیده می شوند.

– اینستگرام ۲۰۰ میلیون کاربر دارد در حالیکه Vine تنها ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد.

چگونه می توانم برای کسب و کارم از اینستگرام بهترین استفاده را ببرم؟

تا به امروز ویژگی های بسیاری برای استفاده از اینستگرام در کسب و کار مشخص شده اند و روش های زیادی هم برای بهترین استفاده از اینستگرام وجود دارند.

برای مثال در حساب کاربری buffer در اینستگرام ، هر فردی از گروه یک هفته ی کامل به انتشار عکس های خود تحت عنوان Week In The Life series می پردازد و دنبال کردن این عکس ها بسیار هیجان انگیز است.

 

اینستگرام به شما این فرصت را می دهد تا آزمایش کنید و بازی کنید و از امکانات بیشترین و بهترین استفاده را ببرید مثل استفاده از هشتگ های متداول مثل #tbt یا راه اندازی یک مسابقه یا انتشار عکس های پشت صحنه از شرکت محل کارتان.

مرتبا عکس پست کنید اما سعی نکنید دنبال کننده هایتان را سمت محصولات یا برندتان هل دهید.

سعی کنید از فواید محصولتان و افرادی که در حال استفاده از آن هستند عکس منتشر کنید. عکس محصول را به تنهایی منتشر نکنید.

اینستگرام ویژگی های دوست داشتی بسیاری دارد و پتاسیل زیادی برای  تبلیغ محصول به همراه می آورد. همچنین راه تروتمیزی برای معرفی شرکت و ساختن یک رابطه مستحکم با کاربران است.

برچسب ها

دیدگاه ها