منو
بستن

مطالب مفید

هدف از طراحی و چاپ کارت ویزیت چیست ؟
پنجشنبه 12 مهر 1397

در ادامه برخی از اهداف طراحی و چاپ کارت ویزیت را با هم مرور می‌کنیم.

۱. کارت ویزیت اطلاعات تماس را ارائه و انتقال می دهد

مهمترین هدف کارت ویزیت انتقال اطلاعات کلی و راه های ارتباطی به مخاطب و مشتریان است. در اغلب کارت ویزیت ها شاهد لوگو، نام تجاری، شماره های تماس و آدرس هستیم.

اگر کسب و کار شما دارای وب سایت است، آدرس آن را نیز در کارت ویزیت خود بنویسید تا مخاطبان و مشتریان شما با مراجعه به آن، اطلاعات تکمیلی بیشتری از شما کسب کنند.

فراموش نکنید فضای کارت ویزیت محدود است و باید اطلاعات شما به گونه ای در آن طراحی و جانمایی شود که چشم بیننده از ازدیاد متن آزرده نشود.

 

۲. کارت ویزیت ، شما و کسب و کارتان را به مشتریان یادآوری می‌کند

کارت ویزیت ها به طور معمول در اولین برخورد و جلسه به مشتری داده می‌شود، از این رو یکی از اهداف کارت ویزیت ها می‌تواند یادآوری صحبت ها و توضیحات اولین جلسه در ذهن مشتری باشد.

گاهی اوقات مدیرات کسب و کارها عکس خود را نیز در کارت ویزیت به چاپ می‌رسانند تا مشتری با دیدن عکس نیز بهتر بتواند توضیحات و صحبت های دیدار نخست را به یاد آورده و به کسب و کار مربوطه فکر کند.

برخی از افراد نیز یک روی کارت ویزیت خود را سفید باقی می‌گذارند تا مشتری بتواند اطلاعات مورد نیاز خود از توضیحات اولیه را در پشت کارت یادداشت کند.

. کارت ویزیت نشانگر ارزش های شرکت و تجارت شما است

کارت ویزیت هرچند کوچک است اما به تنهایی یکی از طرح های بازاریابی هر تجارت و کسب و کاری است. بنابراین باید از آن در کنار سایر روش ها و وسایل تبلیغاتی از قبیل سربرگ، پاکت یا فاکتور (از طریق پیوست کردن) بیشترین بهره را برد.

کارت ویزیت خود را به گونه ای طراحی کنید که فرهنگ و ارزش تجارت شما را نشان دهد و روح فعالیت شما را به مشتری منتقل نماید. خلاقیت در طراحی می‌تواند کمک شایانی به این هدف کارت ویزیت ها کند.

۴. یک کارت ویزیت متفاوت شما را از رقبا پیش می‌اندازد

 

به خاطر داشته باشید که از سوی شرکت ها و افراد مختلف، به مشتری شما کارت ویزیت های فراوانی داده شده است. از این رو یک کارت ویزیت خلاقانه می‌تواند شما را از سایرین متمایز کند.

نیازی به خلق کارتی با جلوه های بصری عجیب نیست، بلکه کافی است یک کارت ویزیت خلاقانه با ظاهری متفاوت و اطلاعات مختصر طراحی کنید.

یک کارت ویزیت نوآورانه در معرفی شرکت شما بسیار تاثیرگذارتر از یک کارت ساده و تکراری خواهد بود.

برچسب ها

دیدگاه ها